lördag 10 december 2011

Tjejmiddag





Ikväll är det åter dax för tjejmiddag!


Fast med tanke på deltagarnas stigande ålder så kanske det ska kallas dammiddag eller tantmiddag hädanefter? Hursom så ser jag fram emot en trevlig kväll med de bästa tjejerna/damerna/tanterna! God mat och dryck. Skvaller skratt och allvar blandat i en salig röra.

Med mina barns uttalande häromdagen färskt i minnet så passar det ju bra med kalas och utgång på någon av stadens vattenhål. De tycker att jag ska skaffa mig en karl eller en hund! Same same but different.. De anser att jag är alldeles för klängig och "i arslet" på dem hela tiden. Men herregud! De är ju bara snart 18 och 16 - självklart att mamma ska ringa stup i kvarten och se så dem klarar sig?! För hur skulle det gå om jag inte ringde och påminde dem om tex middagstiden - de skulle antagligen svälta ihjäl!

Jag lovar att ha deras två förslag i åminne men eftersom jag är pälsdjursallergiker så går ju alternativet hund bort direkt. Jag VET att jag är en riktig hönsmamma som springer före och efter, kramar och pussar, ringer och tjatar, så en tupp vore kanske på sin plats??  

Men eftersom jag utforskat den här stadens utbud gällande tuppar tidigare så kanske jag får nöja mig med en fyrfota vän...jag menar det finns ju allergitabletter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar