torsdag 19 januari 2012

Pissvinter!





Ja, jag har sagt det förut och jag säger det igen - fyyy för vinter!!!


Tro mig jag har verkligen försökt att acceptera den och hitta i alla fall en sak som är bra med den...men icke!!


  • Det är kallt - man måste klä sig i dubbla kalsonger .
  • Det blir mörkt tidigt på dan - säg inte att det är mysigt med ljus  det är det iofs men det tar inte bort känslan av vinter!!!
  • Med tanke på mina låååååånga ben så är jag blöt ända upp till låren när jag beger mig ut i snön. 
  • Man blir väckt av traktorer mitt i natten som skrapar och skottar.
  • Man kan inte ha öppet fönster på natten. Att vädra är inte ens att tänka på!
  • Cykla är förenat med döden - eftersom det är mitt enda fordon så blir det att gå dit man ska.
  • Det är konstant smält snö på golvet i hallen - mao har man ständigt blöta strumpor på sig...
  • Man måste blåsa håret snustorrt innan man går ut - jobbigt!
  • Glasögonen immar igen bara man tänker tanken att gå ut.


Men en sak värmer mig i vintermörkret och kylan. Jag har fått en fantastisk present av en fantastisk vän! En värmedyna!  Jag bara älskar den!  Med tanke på min kroppstemperatur så kan jag inte förstå hur jag klarat mig utan. Synd bara att man inte kan ta med den när man går ut genom dörren....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar