söndag 29 januari 2012

Namnbyte





Min lilla bäbis vill byta namn..


Min snart 18-årige bäbis ( om två månader) vill hemskt gärna byta namn. Anledningen? Han anser att hans namn låter så gnälligt när man upprepar det -. speciellt på morgonen!  Hmmm, inte vet jag men jag upplever att "namnet" mamma nämns minst tusen gånger oftare än hans, och i betydligt jobbigare situationer. Det innebär oftast något typ av arbete som jag ska utföra eller har med pengar att göra.

Sedan tror han att om han byter till ett namn som ingen kan så är det slut på tjat och påminnelser.Eftersom ingen då kan hans namn så är det ingen som kan tjata på honom heller. Jag gav honom förslaget att byta till ett isländskt namn typ - Ögmundur...  Men med tanke på sonens mycket stora ointresse när det gäller skrift så  byter han antagligen till något lätt som Bo eller Ove...

Ärligt talat så är det lättare att ropa - BOO än - LIINUUS på morgonen när man vill att nattsuddaren ska masa sig upp ur sin säng så... byt gärna namn älskade unge!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar