fredag 27 januari 2012

Vardagsmotion



Idag har jag fått en strålande ide!!


I morse när jag var på väg hem från en träff så mötte jag en kvinna på skidor - hon åkte på gång/cykelbanan!!

Eftersom jag borde komma igång med någon typ av träning och tycker att det mesta är tråkigt så försöker jag få in motion i vardagen och fick nu ett nytt uppslag. Varför inte åka skidor när man ska:


  • på bibblan
  • på bolaget
  • storhandla - med en pulka på släp.
  • ner på stan en sväng
  • till vänner och bekanta

Sen får man bara hålla tummarna så inte gång/cykelbanorna sandas alltför väl - men det brukar iofs inte vara någon fara i den här stan. Nu är det bara ett inköp av skidutrustning som saknas innan jag kan sätta igång.

1 kommentar:

  1. Se nu till att du infröskaffar en stor pulka, tänke så du kan packa allt när du storhandlar. Dumt o onödigt om du måste skida hela vägen uppför ÖK till COOP för att du bara fick plats med hälften ;-D

    Kramar Tess aka Yris

    SvaraRadera