fredag 6 januari 2012

Det är konstigt...





Mina länsbor är på krigsstigen!!


Är det för rättvisa? För medmänsklighet? För utsatta barn? För de gamla och sjuka? För demokrati? För kärlek ? 

Nä mina vänner, inget av ovanstående tyvärr. Det enorma känslosvallet handlar om hur snöskottningen i kommunerna sköts...SUCK!!!!  Ja, jag AVSKYR oxå snö och kyla men att gnälla på de stackarna som dygnet runt försöker hålla gator och trottoarer rena från snö är enligt min åsikt inte rätt väg att gå. 

Vill VK ha många kommentarer på sin webtidning - skriv om snö. Folk blir som galna och kommenterar som om de fick betalt!!

Varför inte ställa väckaren en kvart tidigare och inhandla en spade?? Lika effektivt som gymet dessutom!

Bussarna går inte - PANIK!!!!!  Men en timmes väntan tror jag att man överlever. Överlever man tre timmar framför teven så...

Har man nu valt att bo i det här jädra nordpolenliknande klimat så, lägg tid kraft och energi på viktigare saker..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar