tisdag 17 januari 2012

Slöskitar







Igår var det inget nattsuddande på Ök.


Klockan sju på kvällen igår hittade jag min dotter sovandes i min säng. Efter att ha röjt hennes egen säng från kläder,smink,dator,i-pod, läxor och annat smått och gott mellan himmel och jord  kunde jag "leda" henne till kojs i sin egen säng där hon fortsatte sovaktiviteten.

En liten stund senare kom sonen indundrande genom dörren, han hade varit och tränat och var nu hungrig som en varg - han fixade mat, åt och somnade i soffan. Jag la en filt över honom och la mig för att läsa.

Efter att ha läst en bok i vad som för mig kändes som RÅLÄNGE och ögonen var så tunga att det bara inte gick att hålla dem uppe lade jag ifrån mig boken, tittade på klockan och somnade. (Klockan var då halv 9.) 

Nu på morgonen var det inga sura miner på Ök - full rulle och rejält utvilade!! 

1 kommentar:

  1. Det är så skönt när sånt händer. Varje morgon som man stiger upp så trött att man vill gråta och ögonlocken är hopklistrade och måste prejas upp med tandpetare lovar man sig själv: Ikväll ska jag lägga mig tidigt! YEAH RIGHT!! :D / Dorothea

    SvaraRadera