torsdag 23 maj 2013

Full koll



Ansvar

Igår kväll säger sonen - Mamma , jag tycker att du ska skaffa en hund. 

- Nej, svarar jag. Snart bor jag själv och känner inte för att skaffa en hund som jag ska ta ansvar över. Jag har roddat och ansvarat för dig och din syster i nästan tjugo år och snart är det dax för mig att vara egoist.

- Mäh, du kommer ju att vara min mamma livet ut ju! 

- Sant, men jag slipper förhoppningsvis snart att vara ditt minne, handla din mat, påminna dig och styra upp...


Nu på morgonen rafsar sonen ihop sina innebandygrejer men hittar bara en sko!! Han muttrar - Jaha och vart är den andra dojjan då???

- Kolla i väskan som ligger under trappen, säger jag.

Sonen kollar och VOILA!!  där låg den.

- Mamma, jag tror att jag fattar vad du menar nu, angående snacket vi hade igår, det där med ansvar..

Learning by doing! Ha en bra dag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar