torsdag 2 maj 2013

Bokstoff






Jag skulle kunna skriva en bok...

om min son..

Idag när han kom upp från tvättstugan där han tvättat sin egen tvätt ( eftersom den elaka mamman strejkar) utbrister han - Sådärja! Då var dagens goda gärning gjord!   Jag tittar frågande på honom och frågar - Jaha, och vem har du gjort den goda gärningen för?  - Mäh, dig såklart mamma!!!

- Ursäkta, svarar jag men vill DU ha DIN tvätt ren så .....

Innan han gick ner till tvättstugan försökte han att smuggla över tre handdukar till MIN tvättkorg. - Hörrö, de där handdukarna får du tvätta själv säger jag. - Man vad fan, använder inte du oxå handdukar??  - Jo , men inte dem du har använt på gymmet/träningen och som har legat på nått äckligt golv i ett omklädningsrum och sedan passerats till nån äcklig väska i tre år!!

Nu är det bootcamp på Ök!!

 Idag har han även ( min lilla lilla bäbis) lärt sig att öppna en majsburk med en konservöppnare. Bra va?
När det var gjort tittade han på mig och sa - Undras mamma vad jag ska lära sig imorgon?

Hmmm, klurar på om jag ska ha en kurs i vad en diskborste används till eller vad en dammsugare är till för.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar