torsdag 23 februari 2017

Vinterdans







NU är det vinter..BLÄÄÄÄÄÄ

Varje morgon, vare sig det regnar, snöar , blåser kuling , spöregnar eller allt på en gång MÅSTE mitt gosedjur ut! Mellan varven tänker jag - Varför skaffade jag inte en guldfisk eller vandrande pinne istället?  Iofs har jag ju fiskar  - i badrummet - silverfiskar.. Jag har sagt till Elsa flera gånger att det är helt ok att göra sina behov inomhus bara hon spolar efter sig men ICKE!

Bylsa på tre ton kläder på mig och hunden - innan man kommit ut genom dörren dryper svetten.

Vi går i godan ro, Elsa facebookar bland andra hundars piss och jag tänker bara  - SKYNDA SKYNDA!! Så kommer en kvinna cyklandes med en hund . Hon säger nått till mig men hör inte vad . - Vad säger du, frågar jag (och nu kommer det sjuka)

- Har du dansat balett i ditt liv? frågar kvinnan
- Hur så ? frågar jag.
- Du såg så lätt ut på foten och vig när du plockade upp efter din hund. Där blev jag stum.

Uppenbarligen är det fler än jag i den här stan som har riktigt dålig syn!!!!

Mycket har jag hört och blivit kallad för i mitt liv men, där höll öronen på att trilla av!!


Men man  kanske skulle satsa på en balettkarriär??  Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar