lördag 25 februari 2017

EGOIST



Igår var jag snäll med mig själv.

Att vara extra snäll mot sig själv mellan varven är så viktigt. Det behöver inte kosta skjortan eller pengar alls!

Att mojsa ner i sängen med en bra bok tex är för mig ett sätt. Att man dessutom kan låna böcker GRATIS på biblioteket är fantastiskt.

Jag har länge märkt att min hud i ansiktet inte mår bra. Efter dusch - svider. Efter hudkräm - svider. Efter ansiktsmask - svider.

Nu gjorde jag slag i saken och gick till en hudterapeut för en djup ansiktsbehandling .

LJUUUVLIGT!!  Att hon dessutom använde krämer som inte sved var så underbart! Finns det verkligen krämer som inte svider??

Yepp - det gör det!!

Tydligen är mitt ansikte torr som en öken =) - förhoppningsvis inte länge till!!!

Att ligga under en varm filt medan någon tar hand om en är oslagbart!  Med en bomullspad på varje öga och ljuv musik i bakgrunden. Jag hade bett hudterapeuten att ta bort mina milier men de var för små och ville inte nu när huden mår piss!

Jag ligger där och njuter när hon säger:

- Jag ser ju på din hud att du fått ålderstecken. Snabbt plockade jag bort padsen och sa - Ursäkta fröken?  Kunde dock inte hålla mig för skratt .. ÅREN GÅR!!!


Resten av eftermiddagen innehöll prommis med Elsa och mojs i soffan framför NETFLIX!!


Hoppas ni njuter av helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar