torsdag 23 februari 2017

Variation i vardagsmorgonen








Min morgon bjöd på andra upplevelser än vanligt

Väckaren ringde som vanligt 05:45, tittade mig runt för att se var min sambo höll hus. INGENSTANS!  Innan  hjärnan och dess tankeverksamhet satt igång var det en viss förvirring. Sedan slog det mig att hon ju skulle sova borta...puh..

Sätta på vattenkokaren och fixa kaffe, gå på toan och andra vanliga morgonbestyr.

Som vanligt spatserade jag ut från min mansion vid 06:45. Utanför porten upptäcker jag att det inte är skottat - plumsar fram i fyra meter djup snö (lite överdrivet för spänningens skull)

Pod i hörlurarna och mot jobbet. Efter en stund ser jag en bil som står jättekonstigt parkerad. När jag kommer närmare står det en ung tjej och vinkar åt mig (hör lite dåligt med hörlurar i). Hon ville ha hjälp, bilen satt fast i snön.Självklart tänkte superhjälten inom mig. - Sätt dig du i bilen och gasa så puttar jag lös dig! Jo tjena!!!  Puttade och puttade tills jag blev blå i ansiktet - bilen rörde sig inte en millimeter.  Hmmmmm. Men om hon puttar och jag sätter mig vid ratten och lixom gungar lös den med gasen!  Sagt och gjort . Och DÅ hände inte ett piss. Bilen satt fast som en prislapp på  ett glas man köpt. -Tyvärr, du måste vänta på en bil som drar lös dig. Moooot jobbet!

I centrumkärnan är det lagt stenplattor med värme  - snorhalkiga på vintern!!!!!  Släpar mig fram för man vill ju inte göra sig till åtlöje och ramla.  KRASCH!!! En cyklist stöp som  en fura - dock var hen uppe på cykeln igen inom 0 sekunder. Jag låtsades inte se och släpade mig vidare.

På vägen hem såg jag att bilen var borta så nån annan hjälte verkade ha kommit till undsättning!

Trots att jag inte kunde lösa morgonens problem är det väl tanken som räknas!?

Nu blir det pusskalas eftersom gosedjuret blivit levererat till min dörr!

PS: I eftermiddags när jag skulle promenera till min samtalskamrat på lassa genade jag lite.... Fick en utskällning som nog hördes ända till Vännäs av en skitförbannad grävare/skottare/byggare eller nått. Man får tydligen inte gena över arbetsplatser med stängel runt?! DS






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar