onsdag 22 februari 2017

Sportnovis







Mitt sportintresse är lika med noll.

Allt som gäller lek med boll, puck, skidor,eller andra leksaker som behövs för att idka en idrott är sååååå ointressant. Lite kan jag dock när det gäller fotboll, jag menar ett och annat namn har jag snappat upp och kan  svänga mig med:

  • Tomas Brolin
  • Den där Jesper från Tavelsjö
  • Jens Sjöström och Erik Lundström UFC
  • Zlatan
  • Glenn Hysen 
  • ...... och kanske nån till.
Hursom  så skulle jag ha båda mina pärlor (ungar) på middag igår. Mitt på dagen får jag ett telefonsamtal från sonen  - Mamma jag kan inte komma på middag, det är  en match på tv. Kan jag komma till lunch imorgon?? -  Självklart,  svarade den ömma modern.

Jag begriper inte vart hans fotbollsintresse kommer ifrån. Varken jag eller sonens  far  är intresserade av vuxna män som sparkar boll eller andra rastaktiviteter.

När sonen tittar in har han alltid sin telefon framför näsan. Han MÅSTE se resultat och matcher heeeela tiden. Hur blir det annars? Iofs finns det väl alltid nån match att se, spanska ligan,engelska ligan eller den afrikanska...

När jag hälsade på honom och kom in genom hans dörr ser jag att han sitter framför tv:n och kollar fotboll. Jag frågar - Vilka spelar? Är det spännande? Han svarar - Nä det är en repris från igår. Såg den då men alltid missar man nått.  HERREGUD jag har en insnöad son!

Ungens största fotbolls idol är Zlatan. Jag frågade en gång vad han har på sin bucket list.  Svaret -Har bara en sak! Om jag får se Zlatan spela live kan jag dö sen. 

(NÄMEN, det är väl bra att man har mål i livet.. SUCK)

Så för nått år sen åkte sonen med en kamrat till London för att få se just Zlatan. Nu fick de iofs se honom - på avbytarbänken eftersom han var skadad =) 

Men som mamma kan jag ju tycka att det var bra - min första unge ska leva läääääääääääääänge .

Ikväll ska Elsa sova över hos min förstfödda. - Vad ska ni göra ikväll då, undrade jag.
Det inte helt oväntade svaret blev - Se fotboll med några kompisar. Elsa brukar gilla det, för då går hon från famn till famn och blir kliad. Kanske därför vovven alltid blir till sig när han kommer in genom dörren eller hör hans röst när vi pratar  i telefon.

NU ska jag idka mitt största intresse - LÄSA!!

Tjipp tjopp kaffekopp!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar