tisdag 21 februari 2017

NYSTART!!!







Ok då kör vi...

Jag har faktiskt saknat mitt bloggande eftersom det är en sjuuuukt bra terapi!! Rekommenderas starkt! ( Tyvärr har jag inte haft orken riktigt. Ska VERKLIGEN försöka hålla lusten till den på topp!) Det braiga med en blogg är att man får skriva av sig, man kan gå tillbaka och se hur man (förhoppningsvis) utvecklats tanke/värderingsmässigt. Dock är jag rätt säker på att jag lär upptäcka att speciellt mogen har jag inte blivit ..tror det har något med mina gener att göra.

Vet inte om ni är intresserad av en presentation av mig och mitt fantastiskt intressanta liv *host host* men ger er det vare sig ni vill eller inte - eftersom här bestämmer JAG!

My fab life;

  • Ett stycke tant
  • Bor på 28 kvm med min sambo (Hunden Elsa - en blandning mellan chihuahua/ powder puff)
  • Har två utflugna barn.  En son på 22 och en dotter på 20.
  • Har en enorm förkärlek till palt, risotto,snus och söta valpar ( som jag naturligtvis inte äter upp)
  • Ett måste i livet är korsordstidningar på dass och alltid ha tillgång till en klocka
  • Mycket ironisk som kan misstolkas en gång och jämt samt att jag borde uppträda på cirkus med mina fruktansvärt korta ben.


Nått mer som behöver informeras om ......Näe..

Jag har en enorm förmåga att ägna mig åt många djuplodade och extremt viktiga funderingar. En tanke som malt i mitt huvud ett tag är följande:

Bensinmacken Statoil har bytt namn (blivit uppköpta av) till Circle K. Hoppas ni hänger med så långt. Häromkvällen när jag tog kvällspinken med Elsa passerade vi Statoil (som jag bestämt fortsätter kalla bensinmacken eftersom den hetat så aplänge) och medan Elsa snusade runt bland litervis av andra hundars piss så fastnar min blick på den ENORMA loggan utanför. Nu följer det kluriga i min tanke:

Circle betyder cirkel eller bokstaven O. 
K kan ju inte betyda nått annat än bokstaven K.
Slutledning : Statoil har bytt namn till OK!!!! 

Jajajaja ev ungdomar som läser det här
- Mäh, k betyder ju käften bah.. 
-Iofs men inte för oss över 40!! PUNKT, Dessutom betyder OMG ungefär NU och inte nått fjaskigt Oh My God .. På min tid sa man SATAN!

Tappade tråden en aning men fattar ni mitt tankedilemma??? 

OM nu någon vet lösningen på mitt gigantiska problem får ni mer än gärna berätta den för mig.

Vinkevink - dax för Elsas pink!!




2 kommentarer: