fredag 29 mars 2013

Vad vill man egentligen?



Det är konstigt.

Vardagen rullar på och jag gör det jag ska. Tvättar, städar och lagar mat. Snusar, dricker kaffe och läser. Går till jobbet, betalar räkningarna och har koll på ekonomin.

Allt sånt rullar på utan att någon påminner mig om det. Inga små rosa post-it lappar med uppmaningar behövs för att komma ihåg det. Inget larm på telefonen som påminner.

Men det konstiga är att det viktigaste i livet måste jag påminna mig själv om dagligen, helst flera gånger varje dag. Måste nog börja använda post-it lappar i alla fall...

På lapparna skulle det i så fall stå - Anna, hur vill du leva ditt liv?

Svaret på den frågan är inte jättelätt men jag vet att jag vill utvecklas som människa och "komma vidare", släppa på sånt som tär och öppna famnen för det motsatta. Ungefär så...flummigt jag vet.

Fast det förstås, skulle nu George Clooney komma inglidandes på gården i en frän bil för att hämta upp mig och ta med mig till Hollywood så...eller förresten. Jag skulle kanske tacka nej för tänk om Johhny Depp kommer nästa dag och jag redan har åkt?! FASEN vad svårt!!


Äsch, jag fortsätter nog på den redan inkörda banan med min egen personliga utveckling istället.

PUSS 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar