onsdag 20 mars 2013

Kvällsdravel







Sitter i tystnad och summerar dagen.

Tänk så många tunga element det finns omkring en människa. Sorg, smärta, saknad och de som är destruktiva mot sig själv. Avund, småsinthet,ondska och egoism. Varenda nyhetssändning formligen skriker ut all världens ondska. 

Så lätt det är att glömma det andra som samtidigt tassar tyst på tå. Glädje, omtanke,kärlek och gemenskap bara för att nämna några. Varför fastna i det som inget genererar? Varför ha det negativa för ögonen?


Jag vill tillsammans med min själ gå framåt och utvecklas med den. Inte stagnera eller backa bakåt. Vägrar hamna i en bitter bubbla där livet bara pågår och jag ingenting känner eller upplever.Därför avslutar jag mitt dravel med några av de POSITIVA saker den här dagen har gett mig. 



  • Jag vaknar frisk av en blöt hundpuss.
  • Jag får ha de bästa kvinnorna på mitt arbete.
  • Min son som blivit en man jag är så stolt över.
  • Samvaro med släkten , många skratt och mycket kaffe.
  • Jag kan lägga mig i min säng och förvissa mig om att jag är trygg i mitt eget hem.


Skickar en KRAM till den som vill eller behöver den. Sov Gott!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar