söndag 24 mars 2013

Tacksamhet




Att vara nöjd är inte så lätt alla gånger.

Men tänker man efter så finns det så mycket som livet är välsignat med. Det gäller bara att komma ihåg dem och hålla dem i minnet. Lätt kan tyckas men det kräver hårt arbete, men jag tycker att ALLA ska få känna sig välsignade även om jag vet att så inte är fallet.

Det räcker med att slå på närmsta tv och nyhetssändning för att se att orättvisorna i välden är enorma. Då menar jag inte bara materiella sker utan närhet vänner och kärlek saknas i många människors liv. 


Jag har ingen lysande ekonomi, stor lägenhet, dyra kläder eller en häftig bil MEN jag har :

  • Underbara friska och vackra barn
  • Vänner som jag utvecklas med
  • En framtidstro

SAMT kaffe och snus ochsen lyser solens strålar idag.

 DET är banne mig inte fy skam!!!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar