måndag 25 mars 2013

Morgonstund




Imorgon kommer en död att vandra på stadens gator.

Jag är INTE en morgonmänniska överhuvudtaget. Innan dagens första kaffekopp slunkit ner vill jag helst inte vara social eller behöva tänka avancerade tankar.

Imorgon bitti kl 06.45 ska jag befinna mig på busstationen för avfärd mot Östersund. Herregud, hur tidigt måste inte jag stiga upp ur den varma mjuka sängen?

Jag har beräknat att jag bör lämna min lägenhet senast 06.00 så jag hinner masa mig med mina långa ben ner till bussen. Små små myrsteg tar sin lilla tid...


Hursom så blir jag rikligt belönad vid kl 13.00 - för då ska min favvohöna möta upp mig och vi ska kramas pussas och börja umgänget med en god lunch tillsammans.

Så om ni imorgon bitti ser ett lik masa sig nerför ÖK så är det inte "walking dead" utan bara en extremt morgontrött och grinig Anna .

Over and out!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar