tisdag 29 mars 2011

Umeå Open


Igår kväll var Tegskyrkan i Umeå the place to be!! Umeå Open har nu dragit igång och jag gjort mitt besök på festivalen.

Kön utanför var låååååång och kyrkan var full till sista plats - precis som det ska vara. Jag fick mig dessutom en ny musikupplevelse till livs - Lina Högström aka Skatorna var förband. En sångerska med väldigt tänkvärda texter och en underbar röst som trollband. Måste nog söka på spotify och se om jag har tur och hittar henne..

Kvällens höjdpunkt var Plura Jonsson och hans SJUKT skicklige gitarrspelande bror Carla. Gamla godingar från Eldkvarnstiden spelades med bara två gitarrer som komp. Sköna låtar och lagom mycket mellansnack. MAO en toppenkväll!! Bästa låten under kvällen : "Fulla för kärlekens skull". Lite konstigt att höra den i en kyrksal..=)

God Bless Plura

Dottern var på ifk Umeås årsmöte som jag ju inte kunde gå på ..hehehehehehe . Vi hade bestämt att vi skulle vara hemma senast 21.30! Men den av oss två som kom hem för sent var jag.. Som tur var fick jag inte skäll eller hot om utegångsförbud trots min sena hemkomst.

God Bless Me.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar