lördag 19 mars 2011

Olika - lika


Trots att jag blivit en gammal tant så är det en sak jag inte har riktigt fattat än.

Det förvånar mig fortfarande att alla inte tänker som mig och förstår vad jag menar när jag pratar eller skriver. Det är absolut inte så att jag tycker att jag alltid har rätt eller tänker klokast, utan hur vad och varför man tänker på ett för mig annat sätt. Det är tex för mig självklart när jag är ironisk eller skämtar men... tydligen inte. Vissa saker som för mig är banala är livsviktiga för en annan och en del av mina åsikter verkar vara helt uppåt väggarna. Samtidigt som jag i min tur inte fattar eller tar till mig allt jag hör eller läser.

Om alla tänkte , prioriterade och fungerade som mig skulle  :
  • det bara säljas snus och karra på macken.
  • Idol, Lets Dance och andra dokusåpor inte finnas eftersom ingen skulle titta på dem.
  • det inte finnas några böcker på bibblan eftersom alla skulle vara utlånade.
  • det bara finnas inredningstidningar, korsordstidningar och Larson på butikernas magasinhyllor.
  • det inte vara lönsamt med snabbmatshak eftersom ingen skulle äta där.
  • det inte finnas choklad och whisky eller rött vin eftersom det smakar skit.
  • det vara mycket mer Simpsons och Family guy på tv.
  • alla cykla, åka buss eller gå.
  • det inte finnas nätdejting, blodpudding, pölsa eller messmör.
  • Kent sälja hur många skivor som helst.
  • det inte finnas kärleksfilmer eller kiosklitteratur.
  • sverigedemokraterna skulle inte sitta i regeringen
  • Sverige skulle inte vara med i EU
HEMSKA TANKE!!!!  Världen skulle bli hur tråkig som helst ju.

Tack gode Gud för mångfald och oliktänkande. Sen får jag väl tåla att jag blir missförstådd mellan varven.

1 kommentar:

  1. Jag tror du tål en känga eller två ganska bra...det kanske tom. sporrar dej....Ska tänka ut nåt...:)

    SvaraRadera