fredag 11 mars 2011

Dofter


Svett luktar inte gott. Men ännu värre är gammal ingrodd svett.

Rökande människor luktar pest ,för att inte tala om stark "tantparfym". Andra människors pruttar luktar illa, mina luktar liljekonvalj. Bensinångor luktar gudomligt medan dieselbilars lukt får mig att må illa.

Gammal lök och sopbilen luktar inte rosendoft direkt. Snus luktar som godis!! Svettiga träningsskor och mögliga handdukar är riktigt vidrigt. Ostkrokar och ägg luktar skit. Sopor i solsken är ingen favorit och hundbajsdoft klarar jag mig utan.

Dålig munhygien luktar satan och surströmming luktar död! Kommunala toaletter luktar smuts och i mitt trapphus luktar det flott och fett..Omklädningsrum och gymnastikmattor luktar som årtusenden av YACK..
Badhuset luktar klor, sonens rum instängt och doften av grillat kött får mig att längta till sommaren. Kokosolja luktar utomlands och katt luktar atjooo.. Tresor luktar 90-tal och Mysk luktar -80.

Min mamma luktar gott, Versaces Crystal Noir är en favorit och mitt nya schampo luktar tuggummi.

Kaffe luktar himmelskt och ska nu avnjuta en kopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar