söndag 13 mars 2011

Näringsriktig mat.


Vad ska man äta egentligen? Vilka vitaminer , mineraler och födoämnen är livsviktiga och varför?? Lite pilligt att få in ALLT i de små portioner man äter...Jag äter i tablettform järn, B12 och folsyra. Har även införskaffat mitt val kvinna och intar berocca boost varje morgon. I och med det lär jag ju inte få skörbjugg i alla fall trots att frukt numera äts alltför sällan.

Näringsintag är en djungel, och är man som jag dessutom totalt ointresserad av matlagning så gör det inte saken bättre..Proteiner hit, kolhydrater dit men vilka ämnen "passar inte ihop" och vilka samverkar till fullo?? Det borde finnas ett födoämne som innehöll allt och dessutom i perfekta doser. Typ en palt , ett glas vin eller nått...

Gaaaaah, men en sak vet jag. Kaffe och snus kompletterar varandra maximalt!!!

PUSS på er!

1 kommentar: