måndag 31 juli 2017

Gammal skit









Fy vad mycket skit man samlar på sig.

Då syftar jag inte bara på all materiell dynga. Nu är jag iofs en hejare på att rensa och har inte plats för mycket grejer så..

Nä det jag syftar på är känslor som vägrar ge upp och som tar plats ex:

Dåliga minnen. Rent statistiskt borde man ju ha fler goda än dåliga? Men varför är de dåliga så ihärdiga och vill komma till tals? De hör hemma längst in ,längst bak i källarförrådet. Dåliga val och beslut kan ju vara bra att ha i bakhuvet så man låter bli dem framöver men annars?

Besvikelser. Inget annat än SKIT rent ut sagt. För att undvika dem ska man aldrig hoppas och tro eller? Besvikelse på människor som sårar och ljuger - varför blir man inte förbannad istället, vänder på klacken och går? En riktigt värdelös känsla att spara. Den gör ingen nytta överhuvudtaget!

Skam. Den tar upp stor  plats för mig. Blä vad man kan  skämmas i sitt liv.... över det ena och det andra. Den här känslan kopplas ofta ihop med besvikelse för mig - ex man tror nått gott om en annan människa som visar sig vara ett riktigt praktarsle. Då skäms JAG för att jag var så dum att jag trodde gott och köpte lögner med gapande mun. Helsnurrigt , och totalt knäppt! De saker  man gjort/sagt och det man gör prick nu ( fast det kommer man på senare, då skäms man igen)

Oro . Att vara orolig inför en tenta eller en förlossning är inte konstigt men, att ligga sömnlös över det som eventuellt kanske kommer att hända är sinnessjukt! Den sinnessjuka leken ägnar jag mig åt nattetid mellan varven, det trista är att ju längre natten går blir inte tankarna klarare direkt. Till slut har man hamnat i en dynggrop där allt  ( världssvälten, krigen,trafficking, djurhållning mm mm) ska oroas över. Tack GUD för insomningstabletter 😁



Var kommer alla dessa värdelösa känslor ifrån från början? Amygdalas flyktinstinkt kunde ju vara bra att ha för x antal år sen när ett köttätande forntidsdjur kom älgande mot en , men övriga? Måste låna en bok på bibblan om ämnet.

Tror jag ska hyra ett jättesläp imorgon , köra till återvinningen och slänga ALLT i brännbart!!!!
Nån som ska haka på?









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar