fredag 21 juli 2017

Ensamhet







Ensamhet är verkligen tudelat. 

Jag har ett enormt stort behov av att få vara i min ensamhet, minst en liten stund varje dag. Att bara vara i tystnad och stirra i taket kan faktiskt vara givande - men inte för ofta. Men NÄR blir det för ofta?  När man som jag dessutom dragit sig undan länge och tillbringat mycket tid funderande är det inte tvärlätt att kasta sig ut och vara den där glada självsäkra och sociala tanten hursomhelst.  Får öva mig på mina närmsta 😊

Mellan varven kan jag få ett stort svart grävande hål i magen och tänka - Vill jag leva ensam resten av mitt liv? Jag tror inte det. Men från det, till att "ta första bästa" är en milsvid skillnad!  Jag sitter tusen gånger hellre  ensam och känner mig ensam än ensam i en relation. Att vänta på att någon ska ha tid för mig och prioriterar en miljon andra saker hela tiden känns oxå ovärt.
Man har väl en relation med någon man vill ha ett utbyte med?

Med det sagt vill jag INTE sitta och hålla handen 24/7 och sitta fastklistrad i nåns bakdel. Prata i telefon hundra gånger om dagen och alltid umgås. Alltid sitta på parmiddagar och semestra tillsammans.  DÅ skulle jag bli riktigt knäpp i huvet! Tror inte ens att jag vill flytta ihop med någon - kärleken behöver väl inte bo under samma tak?


Vad vill jag ha ut av en relation då? Vad klarar jag inte själv? Ingenting egentligen , men att göra saker tillsammans med någon kan ibland göra själva "görandet" roligare. Hur roligt är det egentligen att t.ex alltid äta mat själv? Inte speciellt. Att dessutom först laga maten själv gör inte själva ätandet roligare. Jo, jag har alltid sällskap i köket när jag lagar mat och iofs alltid någon som tittar på mig när jag äter MEN vår kommunikation går mest ut på :

- Jag vill oxå ha av det där som luktar!
- Nej Elsa, det här är min mat.
- Lämna liiiiite till mig! Titta vad söt jag är.
- Du har ju just ätit din mat som du har i matskålen.
-Snääääääääälla får jag slicka tallriken när du är klar??

Som sagt, inga jätteintelligenta snack vid maten direkt.

Var sak har sin tid och jag lovar , jag sitter inte och sjunger " All by myself" med Celine Dion om kvällarna. Har fullt upp med att titta i taket 😛😛😛

Eftersom Elsa inte börjat med middagen än så är det väl bäst jag gör det!   PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar