tisdag 11 juli 2017

Alkohol och tabletter






Den här sommaren blir helt alkoholfri!

När jag sagt det till de omkring mig har jag ibland fått höra - Stackare, under sommaren och semestern. Hur kul ska det bli för dig ?

Problemet för mig är inte alkoholen i sig egentligen, det som ställer till det är min hjärna och det den säger till mig. Jag har varit utan alkohol ett tag och bara längtat efter den de gånger jag varit rädd och tankarna snurrat igång. Vad är jag rädd för? Livet,ensamheten,framtiden,nuet ja egentligen allt som det innebär att vara människa. Knäppt, jag vet.

Hursomhelst så snurrar det igång och tankarna blir värre och värre DÅ kan jag tänka - Om jag ändå hade alkohol hemma så jag kan dö litegrann. Värdelöst, jag vet men så funkar jag. Alkohol är inget annat än en flykt i dagsläget. Ska jag komma vidare måste den stå åt sidan.

Att dessutom lägga till x antal tabletter som jag faktiskt behöver ...det blir kaos. Så med andra ord är det ingen uppoffring att vara utan alkoholen utan ett måste då det i slutändan hamnar om liv och död.

Att gå på restaurang, puben eller fester är inga problem - jag blir inte sugen ett dugg . Jag har lika trevligt utan 😊 . Om jag sen måste vara alkoholfri resten av livet återstår att se men under den här perioden är det ett måste jag mer än gärna gör. Jag vill räta ut, knöla ihop,tänka,bolla och sortera för att kunna gå stabilare framöver .

Är nu inne i semestern och det är underbart! Den har verkligen varit efterlängtad och behövlig nu.

Dock är det ingen ledighet idag. Vaknade med en kliande näsa och pipande hals. Allergi!!!! Den som orsakar det är min sambo Elsa.  Tvätt städ och noggrann dammtorkning för att få bort så många allergener som möjligt. Jag sliter och Elsa hon tittar på. TEAMWORK !

Må ni alla njuta av lediga dagar och sovmorgnar!☀️









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar