torsdag 10 april 2014

Think outside the box






Igår gjorde jag en del ärendet för jobbets räkning.

Bland en massa annat så promenerade jag till ICA Bågen och skulle hämta ut en försändelse. Det brukar oftast vara kuvertstora grejer som ska hämtas - dock INTE idag!

När jag väl var framme på ICA så insåg jag ju att det var ett rätt stort paket - Shit, är det tungt ? frågade jag expediten . -Inte speciellt fick jag till svar , så jag kvitterade ut paketet och gick mot jobbet igen. 

Första 50 meterna var det inte så tungt men att bära en låda rakt framför sig gör på något vis så att paketet blir tyngre, tyngre och tyngre!!! 

Jag bar det på huvet och på axlarna emellanåt för att få med mig eländet. 

När man då kommer gåendes med ett STORJÄDRAPAKET är det som om världen blir knäpp. - Kolla , där kommer en tant med ett stort paket, jag vet, vi går i bredd alla 8 så hon får försöka göra sig platt mot en vägg!!! JAAAAAAAAA, 

Kämpar mig vidare...

En tonårsbrutta tycker tydligen att jag går får sakta och trampar mig på hälsenorna.


Kämpar mig vidare...

- Please, give me money please lady! - Öhhh, nä inte just nu va?


Kämpar vidare..

Tappar LÅDHELVETET ca 10 m innan jobbets port. - Kan man sparka det framför sig resten av vägen tro?


ÄNTLIGEN FRAMME! 

 Chefen - Men hallå vad är det i den här lådan? De här grejerna har vi inte beställt. Vi måste skicka tillbaka det........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar