lördag 12 april 2014

Familygathering



Ungen har fått lägenhet i min stadsdel!!

Det känns underbart! Nu kan man bara snippa förbi på en kaffe när man ändå är ute med vovven. 

Igår var han och tittade på lägenheten och kom efter det förbi mig på kaffe. Jag bad honom att göra en ritning av lägenheten så jag skulle få se hur den ser ut. Jag blev inte direkt klokare eftersom han ritade några fyrkanter och en rektangel....Tydligen finns inga fönster eller dörrar heller - enligt ritningen..Nåja tids nog får man väl se den irl.

Nu är han ingen mästare på att "rita". När han gick ut åk 6 och vi hade sista utvecklingssamtalet inför högstadiet letade jag febrilt i hans portfolio efter en teckning som jag kunde se vad den föreställde.  - Men titta vad fin den va älskling, du har ju blivit jätteduktig!! -HALLÅ mamma, den ritade jag på 6års!! Tack för det berömmet!!

Hursom så sa jag till honom idag när vi satt i soffan
 - Det känns så bra att du flyttar till området! Det ska bli så härligt att ha nära till varandra eller hur?
 - Öhh, alltså...jag tänker som så att det är ju nära till stan....

När jag ändå var i farten så frågade jag om jag skulle förvänta mig ett inbjudningskort till den framtida inflyttningsfesten. Svar: NEJ!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar