tisdag 8 april 2014

Hemma









Igår kväll tog jag en roadwalk med Elsa.

Ett besök till mina gamla kvarter gjordes. Den enda stadsdelen i den här stan där jag verkligen ville bo. Den enda stadsdel som känts som hemma för mig. Stadsdelen där mina barn gått både dagis och grundskola. stadsdelen som jag återkommit till som hyresgäst två gånger. Den stadsdel där jag ville bo tills den dagen jag dog.

Flytten därifrån var sorglig, ångestladdad och hemsk..men nödvändig.

Jag dristade mig till att gå in på gården där jag bott och kände.......ingenting?!

Konstigt hur en människa fungerar, hur man ena dagen känner si och nästa dag så.

Efter att ha träffat sonen en snabbis utanför hans jobb gick jag med lätta steg mot min nya och faktiskt mycket trevliga stadsdel som numera kan kallas mitt hem. Man kan tydligen lära gamla hundar sitta..=D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar