onsdag 23 april 2014

SUCK





Det är konstigt..

hur en del tar allt så personligt!  

Om jag tex säger något så ointressant som - Åhh vad jag gillar rött, så kan det reta gallfeber på någon som har en blå tröja på sig.  VARFÖR??  Allt jag säger har iofs en avsändare men inte allt är adresserat till en viss mottagare. Jag har inte en baktanke med ALLT jag säger, trot eller ej =D 

Förstår ni vad jag menar?

Bara för att jag uttrycker en åsikt, (och då pratar vi inte om rasism eller sexuellt förtryck eller något annat TOKallvarligt ) behöver väl inte betyda att det är personligt riktat? Fast det kanske är det som är problemet? De tar helt enkelt allt personligt. Allt från A till Ö!

Sorry to say :att världen inte kretsar kring en enda människa,vi är inte odödliga eller outbytbara. Fast det vet väl varje vuxen människa vid det här laget?


Tyvärr visar det sig ofta att det som de BORDE ta personligt och inse sin egen roll i  snabbt skyfflar över problemet på någon annan. Inte mitt fel utan någon annans. Inte mitt fel att jag betedde mig illa - alkoholens. Inte mitt fel att jag säger saker som sårar - jag är bara ärlig . Inte mitt fel att människor omkring mig tar avstånd - avundsjuka. Inte mitt fel att mitt barn beter sig illa - samhällets.

Jag har blivit så trött på att diskutera, jag vet vad jag själv tycker och det räcker bra. Visst jag kan lyssna på din åsikt och kanske omvärdera men jag orkar inte stoppa in huvet i en bikupa av åsikter och försöka prata högst. Ni får gärna diskutera medan jag planerar nästa veckas matsedel i huvet. Att hamna i dumma diskussioner där det pekas finger och det går ut på att fördumma den andre genererar piss! Vad är det för fel på att diskutera banala saker mellan varven? 


Det är inte lönt att gå omkring och ta sig själv på blodigaste allvar i livet, man kommer ändå inte levande från det! Dessutom har alla andra människor så mycket i sitt liv att de knappast ligger sömnlösa för någon annans skull.     OVER AND OUT!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar