torsdag 28 februari 2013

Glashalt




Ibland undrar jag hur folk tänker.

Jag har haft min söta och skäggige kompis på övernattning och i morse skulle det som seden bjuder göras morgontoalett ute. Väl ute så upptäcker jag att det är glashalt, den lilla vovven skulle kunna dra stora mig runt om han ville.  Hursom så trippade jag försiktigt efter honom på cykel och gångbanan när jag ser det...


En mamma på cykel utan hjälm med en ettåring i en cykelsadel bakom (iofs med hjälm) . Hur tänkte hon? Först och främst om hon cyklar omkull och slår skallen vem ska då hjälpa den lille? En hjälm är naturligtvis bra men hjälper ju tyvärr inte mot alla skador som kan hända när både cyklar och bilar har noll fäste!!!


Jag var på vippen att ropa men hejdade mig.. dumt eller smart, vet inte.


Som sagt hur tänker folk? Fast i det här fallet tänktes det nog inte överhuvudtaget. Hoppas i alla fall att mor och barn kom sig oskadda både till dagis/jobb och hem-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar