onsdag 20 februari 2013

Perspektiv







Möten med andra människor är så nyttigt, man får perspektiv på sitt eget liv.

Det finns en del saker och skeenden i mitt liv som varit och är skit! MEN det värsta har inte hänt mig, jag har de jag älskar över allt annat i livet. Tänk så många sorger som ryms i alla oss. Skrapa lite på ytan och vi blöder alla mer eller mindre.

Jag hade idag ett samtal med en pappa som frågade hur livet var för mig. Ups and downs som för alla antar jag, blev mitt svar. När jag ställer samma motfråga kommer tårar i hans ögon. Min dotter ligger på lasarett blev hans svar. Oj säger jag ,hoppas hon inte är alltför sjuk. Han skakar på huvudet och säger - Hon vill inte leva längre och igår hade hon lyckats om inte min fru kommit hem tidigare än planerat.

" Hon försökte försvinna på samma sätt som Marilyn Monroe."


Hela magen knyter sig , vad ska man säga? En kram blev mitt svar.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar