söndag 8 april 2012

Påskfunderationer







Jag är långt ifrån den smartaste kvinnan som gått i ett par skor.


Bara som ett exempel så trodde jag ( tills för något år sedan) att tigrar och lejon var same same. Jag var övertygad om att tigrar var lejon utan man - ett sk tjejlejon. Nu vet jag ju att så inte är fallet! 

Nåja, det finns otaliga företeelser runtomkring mig som jag inte fattar. Därför tänkte jag nu slänga ut två påskrelaterade frågor som jag hoppas få svar på.

FRÅGA 1:
Varför i helsicke äter vi ägg till påsk? Varför inte köttbullar eller prinskorv? Vad har egentligen ägg med påsken att göra? 

FRÅGA 2:

Hönor lägger ägg och är de befruktade så blir det kycklingar - så långt är jag med. MEN de kycklingar man ser på affären är ju groteskt stora! Är en kyckling en kyckling hela livet? Blir det inte en tupp eller höna när de blir vuxna - stora? Kycklingar är väl små söta gulliga duniga saker? 


Hoppas på svar; Mvh hälsningar från tjej, 41 jordsnurr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar