fredag 20 april 2012

Passion




Jag är ingen sportfåne....ALLS!

Jag har genom åren jobbat med människor som spelat fotboll och innebandy på hög nivå. Jag har verkligen försökt att förstå och sätta mig in i deras känslor efter både förluster och vinster. 

Men, jag har gått bet...

Nu när Brynäs tagit sm-guld och Skellefteå (bara) fick silver så fattar jag inte de känslostormar det blir hos en del. Jag dumförklarar ingen - jag förstår bara inte! 

Imorse kunde man se en av Skellefteås tränare gråta i tv ( inget fel med att gråta). Men över det som i mina ögon är en lek.? Jag har nu som tur var fått detta förklarat för mig via telefon här på morgonkvisten. det handlar tydligen om PASSION.


Men då fattar jag! Passion är nämligen ingen gåva jag besitter när det gäller sport ( eller bortgångna artister som M Jackson och W Houston) Visst är det väl tråkigt att människor dör i förtid men eftersom jag inte haft några personliga band med dem så. När det gäller sport så går det väl ut på att nån ska vinna och nån ska förlora? 

Det får mig att fundera på vad min passion är och vad är egentligen passion?

Passionlidelse, kan betyda stark förkärlek till någonting, till exempel att man har passion för ett ändamål, en sak, en person, en förändring eller en åsikt.

Ok..så långt är jag med...Då ska vi se...

Annas passionslista:
  • Mina barn

Ja..mer blev det inte...Dax att skaffa sig ett fritidsintresse månntro???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar