fredag 25 oktober 2013

Mumindalen





Så, nu har muminmamman och muminpappan lämnat Mumindalen.

Kl 9 i morse blev jag upphämtad av världens bästa systerdotter och färden gick till Mumindalen. Där packades bilar och släp ,full med möbler och prylar. Tror dock att de måste rensa rejält om de inte ska ha grejer på varenda kvadratcentimeter =D - men det blir ett senare projekt!

Mina föräldrar skulle flytta till lägenhet - efter att ha  bott nästan 50 år i villa. Inte samma villa dock men ett stort steg och en förändring för dem. En ny fas i livet för dem. Jobbigt men nödvändigt och mycket klokt!

Dagen har inneburit ALLT vad flyttning innebär med en liten smörgåstårtslunch - TACK !!

Det enda kruxet var att de flyttar in i ett nyproducerat hus och de var inte de enda som flyttade in idag. MÅNGA lastbilar och släpvagnar som skulle samsas om utrymme. Deras trappuppgång har EN hiss - räkna ut resten.....TACK mamma o pappa för att ni ynglat av er så vi var några stycken som hjälptes åt!! Att vi dessutom är av segt virke hjälpte till =D

Hursom så har det rullat på bra, Mumindalenhuset är tomt och städfirman som anlitats för nu ta över.


Jag är fullt övertygad om att de kommer att trivas i sin fina lägenhet och jag önskar att jag oxå kan bo så bra den dagen jag passerat de 80!

Nu blir det soffläge i en timme innan min favorithöna kommer!!!  TOKLÄNGTAR!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar