torsdag 24 oktober 2013

Den omständiga tanten i kassan




Idag är det andra dagen med feber

Jag tror att jag överlever men fick en smärre hjärtinfarkt när jag öppnade mitt kylskåp och samtidigt tänkte på att imorgon kommer min favorithöna. Hmm, få se...två burkar vattenkastanjer, två burkar majs, sylt och flytande margarin...FÖRBASKAT, jag måste ju handla hem mat!!!

Sagt och gjort , proppade i mig två alvedon tog min dramaten och vankade iväg ( Nä jag tog inte en uppfräschande dusch innan) Snabbt in på bibblan och hämtade en bok och sen vidare..

Väl inne på mataffären vimsar jag runt och plockar ditt och datt i kundvagnen. Framme i kassan går allt lysande ända tills jag betalat. 
- Ursäkta men jag glömde det viktigaste - snus. 
-Ingen fara säger den trevliga kassörskan. Jag lyfter ur min pensionärsvagn ur kundvagnen och där ligger en vara kvar. 
- Ursäkta mig men jag vill gärna betala för den.
 - Det går så bra så....(samtidigt som hon ringer efter en kassa till)

Var ni på coop city idag vid tre och det var en rätt lååååååååång kö??

Förlåt.

Nu blir det bokhäng resten av kvällen .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar