torsdag 2 februari 2012

Råttboet





Jag har ett liiiitet hem..


Man skulle då kunna tro att vi ( jag och bäbisarna) stöter på varandra i ett - men icke!
Vi har inte samma intressen eller dygnsrytm direkt. 

Med en toalett så är det oftast någon av oss som är där - och det är ju ett ställe man ogärna umgås på.

Enda gången vi egentligen ses och faktiskt pratar hela meningar med varandra är vid middagsbordet. Övrig tid  tillbringar vi så olika!

Barnen kan hänga i soffan och se någon serie på tv medan jag sitter i köket och kollar in nyheterna .

De minuter under vaken tid som vi är under samma tak är minimala - och är vi det sitter vi oftast i varsitt rum och häckar.. 

Man kanske skulle ordna en pysselkväll där vi tillverkar klippdockor tillsammans? Tillverka lite trolldeg och göra små figurer som vi sedan bränner i ugnen? Köpa hem fingerfärg och måla en gemensam tavla? Göra en tipsrunda i området där man vinner russin? Leka hunden och benet? Bygga snögubbar och snölyktor? 

Men vänta nu...de är ju faktiskt rätt stora nu så....de borde ju klara av att göra papier mache dockor?? Får ta upp förslagen vid  vår nästa middag - tveksamt om de kommer att jubla. 

Men antagligen kommer de att föreslå det vanliga när jag säger att jag vill umgås med dem - Skaffa HUND eller Pojkvän mamma!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar