tisdag 7 februari 2012

Pensionen



Igår kom det med posten....

Ett stort orange kuvert med siffror som inte är alltför höga. Pensionen. 

MEN som den pessimistiska människa jag kan vara så bestämde jag mig för att denna gången tänka lite annorlunda. - Orka oroa sig för hur ekonomin ska bli i framtiden !! 
Det finns så mycket annat man ska oroa sig för i nutiden.

Kikki Danielsson tex - nu har hon klantat till det IGEN. "Jag behövde insomningstabletter och beställde de från indien" Men HALLÅ!!! Ta det med din läkare och om han/hon inte vill skriva ut ett recept så beror det antagligen på att du redan fått utskrivet tillräcklig mängd! Bara ett tips...

Melodifestivalen och Torstens "klapp på stjärten", DET har verkligen ett nyhetsvärde?! Det Torsten behöver är inte löpsedlar om det utan en ny tandborste och ett tandläkarbesök! Hur ser han ut i käften egentligen? 

Peter Settmans vara eller inte vara i kommande säsonger av "Så ska det låta". Ojoj, många sömnlösa nätter blir det nog för mig nu..

Ja ni ser, jag har så mycket viktigare saker att fokusera på så pensionskuvertet får ställa sig i kö och vänta på sin tur!  


1 kommentar:

  1. Vem har vare sig ork, tid eller ens energi att oroa sig för det som komma skall om massa herrans år?
    Nä, tycker du gör rätt i som lägger märke till alla intressanta nyhetsflöden som florerar likt pesten i vårt avlånga land...nästan lite yesterdays news över det hela.

    Massa kramar Anna.
    Hoppas vi springer in i varandra på lite mera roliga hak än sist ;-D

    Tess

    SvaraRadera