onsdag 1 februari 2012

Men at work





Män är roliga...

Häromdagen när jag skulle promenera ner på stan och göra några ärenden så gick jag förbi en sk arbetsplats.

Där stod typ tre stora maskiner ( nån grävgrejmaskin, en lastbil och en "arbetsbil") och ett GÄNG män !!! Jag vet inte om de samåkt med varandra dit och isåfall suttit i varandras knän eller åkt i någon skopa för att få plats. Området var inhängnat med någon typ av plastband så det var SERIOUS BUSINESS!!! typ...

Hursom så stod de allihopa och tittade ner i ett hål?! Jag kanske är dum i huvet eller kanske hälften av dem hade synfel men hur effektivt kan det va?? Ett hål är ett hål hur mycket man än stirrar på det. Men det verkade vara ett mycket lurigt hål för några av dem var tvungna att ta sig en cigg och vanka lite fram och tillbaka..

Hmm, jag undrar hur det hade varit om ett GÄNG barnskötare stod och stirrade på ett barn på närliggande förskola?? Ojojoj, då blev det nog ännu fler nedskärningar i Umeå kommuns barnomsorg..

Men vad vet jag? Det kanske var så att de hårt arbetande männen grävt ett hål så djupt så det räckte ända till Australien?? Hur blir det då? Då måste man nog ta sig en rejäl funderare.. Man vet aldrig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar