måndag 17 maj 2021


Oro och rädsla 
 





Jag är en mästare på att oroa mig . Jag kan ligga sömnlös om nätterna och grunna på det som eventuellt ska komma. Känslan av att något hemskt ska komma i min  väg , Näe jag är inte synsk , tankevurpor som leder till ångest. Det finns mycket att oroa sig för , här kommer några tips : Krigen i världen, klimatet, djurhållningen , mina barn , världsledarnas beteenden, ekonomin, hjärtat, brandrisken, pandemin , min familj och vänner.

 Inget av det kan jag påverka - det vet jag , men oroar mig ändå. Konstigt.


Idag hade jag ett möte på stan - gick dit med ont i magen och tankar om att strunta i det och gå hem . Supernervös möts jag av en ljuvlig människa , förvånad? Näe. Mötet gick jättebra, fick en bra känsla. Men för den skull kommer jag att vara lika nojjig nästa vecka när vi ska ses igen. Hoppas och tror att det ger med sig inom tid - vi ska ”hänga ihop” ett bra tag framöver. 


Jag har levt i 50 år och borde ha lärt mig . Hjärnan fattar att jag överreagerar men kroppen stretar emot. Ska man komma nånstans i livet tror jag att man måste jobba mot den fysiska känslan.  Små myrsteg framåt så kommer det här att bli hur bra som helst ! 


Ha en skön måndag kväll, här blir det kvällspink med sambon nu  😊😘



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar