måndag 31 maj 2021

Grannar 




Eftersom jag kommit upp till den ärofyllda åldern av 50+ så innebär det att jag bott i en by och två städer.Jag har bott i andra hand upp till fjärde hand. Blivit vräkt och känt panik var jag ska bo . Flyttar man hemifrån när man är 16år kan det ena och det andra hända .Jag tycker dock att mina grannar oftast varit supertrevliga och det har  känts tryggt med att ha dem nära.

Men på en gård jag bodde på i en stad bodde det en underlig familj. Nu pratar vi tidigt 90tal . De hade en liten tjej som cyklade runt på gården på en trehjuling  med en cigg i munnen .  Jo, jag hittar inte på . De bodde dock inte kvar så länge . Hoppas att de fick hjälp, fegis som jag var då agerade jag inte. Värdelöst av mig!!!! 

Det underligaste jag mött i grannväg kommer nu :  Jag var nyinflyttad, väldigt ung (typ 18). Betänk att jag kommer från en liten inlandsby där det konstigaste jag såg var någon med ett ENORMT  underbett typ.  Hursom, jag höll på att packa upp och göra mig hemmastadd när det ringer på min lägenhetsdörr



- Jag går och öppnar dörren , glad att få besök.

- Hej och välkommen till huset säger en man.

- Tusen tack , säger jag  

- Jag vill bara berätta så du inte blir rädd. Jag blir varg ibland, hör du någon som ylar är det nog jag.

- Ok, då vet jag, säger jag och stänger dörren med tusen tankar i huvet.


Tack och lov upplevde jag aldrig hans varulvstendenser innan jag flyttade vidare. Jag har dock sett mannen på stan, iofs i dagsljus .....

Vilken har varit din knasigaste granne?  


Tripp tropp kaffekopp ✌️



-




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar