onsdag 3 april 2013

Påsklov




Sonen har påsklov...

Det innebär för honom sena nätter med ett gäng kompisar till tidiga morgon. Låååånga sovmorgnar och så lite aktivitet som möjligt dagtid. Han masar sig till gymmet vid tretiden och sen...inte mycket.

Imorgon lämnar han dock hemmet för att åka och hälsa på en kompis några dagar. Han ställer då frågan 
- Mamma, kommer du inte att sakna mig tokmycket när jag åker? Jag funderar och funderar vad jag ska svara.... - Men tänk mamma vad du kommer att sakna mig, för vem ska då göra....tystnad...tystnad...

Jag brister ut i ett gapskratt! - Låt höra, svarar jag. vad är det du gör som jag kommer att sakna? All tvätt du tvättar? All mat du handlar och bär hem samt tillagar? All städning du utför?

- JAJAJA, jag fattar! replikerar han samtidigt som han går upp till sitt rum.

GISSA om jag ska ha semester medan han åker?! Men det finns faktiskt en sak med honom jag kommer att sakna. Hans otroligt dåliga självinsikt som får mig att skratta ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar