måndag 1 april 2013

Funderingar




Allt är inte som man tror..

Häromdagen när jag tog en liten promenad i solen passerade jag en kvinna som oxå njöt av det underbara vädret.
Hon stod lutad mot en solig husvägg med en cigg i munnen. Jag skulle gissa att hon var i 55års åldern. Väldigt propert klädd och stora flaschiga glajjer a´la Anita Ekberg.
När jag passerar henne och röklukten når mig inser jag att hon rökte inte "vanliga" cigaretter direkt....

När man läser i tidningen om att klottrare varit i farten tänker jag genast att det måste vara tonårsungar med för mycket fritid. Men döm om min förvåning när man senare kunde läsa att en 30åring åkt fast för att ha taggat...jättebäbis eller??


Mycket skylls på ungdomar alldeles i onödan, sen kan man ju undra vad de "vuxna" ovan ger sina ev barn för livserfarenheter.


Pussa era ungdomar och ljug litegrann för dem just idag ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar