onsdag 16 augusti 2017

Snuttefilt





Jag funderar på att sluta snusa.

Att ständigt vara beroende att ha en dosa i närheten och att den plastburken har makten över mig har fått mig att fundera. Att hälsan och ekonomin åker på foten är ännu några bra argument.

Jag har googlat på nätet , sökt artiklar om snus och hur man på bästa sätt slutar. Lånat en bok på bibblan - verkligen satt mig in i det!

Idag säger jag då till en av mina arbetskamrater

- Hörrö, ska vi inte sluta snusa tillsammans? Peppa varann och så?
- VA? Jag ska aldrig sluta! Varför skulle jag det?
- Men det vore väl skönt att vara utan?
- Du det är inte lönt för dig att försöka sluta, det kommer att gå åt helvete!!

Tror banne mig att hon ska få bli min nya terapeut! Vad jag än grunnar på så kan hon säga

- Mäh, skit i det! Det kommer aldrig att gå! Inte lönt att lägga tid och kraft på! Kom så tar vi en snus istället!

Mycket praktiskt. Sen är jag övertygad om att hennes pristaxa är betydligt lägre än min nuvarandes 😊

PUSS på dig knäppa, och hysteriskt galna H!! Dagarna blir som roligare med dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar